10 věcí, které byste neměli nikdy dělat před desátou ráno

Svůj den začínáme mnohokrát na autopilota a zkrátka jedeme podle našich rituálů naprosto bezmyšlenkovitě, aniž bychom brali ohled a to, co nám říká tělo. Ano, je pravda, že ranní rutina má své opodstatnění, ale na druhou stranu určuje naše rozpoložení na následující den, takže bychom práce ráno neměli brát na lehkou váhu.

Některé aktivity je proto dobré trochu posunout.

Kontrolovat maily

Ano, rozumíme, že emaily obsahují většinou podstatné informace týkající se vaší práce a života obecně, ale nekontrolujte je hnedka po probuzení. V první řadě se pak cítíte hnáni něčím vnějším a vyhazuje vás to z přítomného okamžiku. Za druhé se Vám může snadno stát, že snížite svou cenu v očích druhé strany, která toho může samozřejmě využít a nikdo se nemůže divit – protože jí nad sebou dáváte další moc.

Pokud ráno kontrolujete maily na mobilu okamžitě po probuzení, jste jimi ovlivněni a okamžitě se začínáte chovat podle informací v nich obsažených. Sorry, ale asi neexistuje mail, který by vám měl zabránit v tom se v klidu nasnídat, zacvičit si a vůbec se připravit na následující den tak, jak chcete vy a ne někdo jiný.

Dělat zásadní rozhodnutí

Když se ráno probudíme, jsme většinou ještě trochu rozhození, než si dáme kávu, snídani a obecně se trochu vzpamatujeme. Přesto všechno, i když si zrovna dáme něco do žaludku a konečně vytřeme spánek z očí, je zásadní rozhodnutí v jakémkoli směru celkem spolehlivým receptem na katastrofu. Než se rozhodnete k něčemu dlouhodébmu, náročnému nebo jinak zásadně dopadajícímu na Váš život, počkejte, až budete opravdu uvažovat a budete trochu myšlenkově trochu rozjetí.

Brouzdat po sítích

Teď nemyslíme internet obecně, ale hlavně sociální sítě všeho druhu. Už tak vzala tato místa z našich denních životů poměrně hodně času, ale koukat se hnedka po ránu, co je u koho kde nového je jedna z největších brzd vlastní produktivity, jakou můžete použít. Ano, víme, je to hrozně lákavé, ale dejte si to jednou jako odměnu za splnění nějakého vlastního úkolu, nebo budete ve vleku jiných lidí stejně jako u mailů.

Za prvé to hrozně, opravdu hrozně krade čas, za druhé je to jedna z největších rušiček a za třetí – díky nofitikacím – jakmile se jednou zapojíte, zabere to spolehlivě několik hodin. Ne reálného času, ale vašeho myšlenkového, protože budete furt přemítat, co dalšího se může stát a přemýšlet nad tím, jak byste třeba reagovali.

Kontrola účtu

Chcete přidat další stres k tomu, že se ráno chystáte do práce, vezete děti do školy a ke vší vaší další ranní rutině? Tak si ještě zkontrolujte stav bankovního účtu, protože podle mnha průzkumů je tohle pořád na horních příčkách stresových faktorů. Pokud se potřebujete účtem zabývat, nechte si to na konkrétní čas, kdy se tomu budete věnovat naplno.

Sledovat zprávy

Všichni víme, že pozitivních zpráv v novinách a jinde moc není, protože by je nikdo nesledoval. Lidé mají rádi drama, katastrofy a problémy. Což samozřejmě ústí v to, že když se hnedka ráno podíváte na zprávy, uvidíte zřejmě něco z právě zmíněného. A je opravdu potřeba začínat dne s vědomím toho, kde se co hrozného stalo? Pokud si ranní zpravodajství užíváte, omezte se na několik hlavních titulků a zbytek si nechte na později.

Nakupovat něco většího

Teď není řeč o svačině nebo kávě u stánku. Ráno rozhodně není dobrý čas na nákup domu, auta nebo něčeho podobně náročného. Před větším nákupem zvažte všechny možnosti a nemanipulujte hnedka po ránu s větší částkou, jak už bylo řečeno, jste vždycky ráno trochu rozhození. Nechte si to taky na později, času je dost.

Hraní her na telefonu

Je to podobný žrout jako Facebook nebo jiné sociální sítě. Jo, jasně, říkáte si „jenom chvilku“, jenže najednou je půl hodiny pryč a vy nic nestíháte. Jo, letadélka nebo Candy Crush je legrace, ale nechte si to na moment klidu, kdy nemusíte zařízovat milion dalších věcí. Užijete si toho po splnění denních úkolů, v čekárně u doktora nebo když čekáte před školou na děti.

Hádka s kýmkoli

Vážnější nebo vyostřenější debata s kýmkoli hnedka v ranní náladě, kdy je každý podrážděný, mívá jen jeden výsledek a není to hezké. Taková debata obvykle jen bere energii a postrádá logiku. Poměrně snadno pak řeknete něco hloupého a diskuse založená na emocích a hněvu nemá nikdy smysl.

Zaspat

No, budíka si nastavujeme z několika důvodů, hlavně abychom se probudili v určitý čas a narvali do svého dne všechno potřebné. I krátké zaspání je nepříjemné, protože za prvé bere potřebný čas, za druhé nás rozhodí z klidu, protože musíte všechno dělat rychleji a tím pádem méně důkladně a s menším rozmyslem. Uspěchané ráno nemá rád nikdo, takže se ujistěte, že nastavený budík bude opravdu budit.

Mizerné jídlo nebo přeskočená snídaně

Není nic nového, že snídaně hraje ve výživovém systému dost podstatnou roli, ale hodně lidí tohle přehlíží – a podle toho to pak taky vypadá. Buď si dají jen něco v rychlosti, něco z fast foodu, nebo snídani úplně vynechají v mylném dojmu, že shodí kila. Problém v takových případech je, že si to vynahradí v pozdějších jídlech. Dávejte si snídani podle svých představ, klidně velkou nebo malou. Ale dejte si ji v klidu, v pohodě a ne za chůze. Užijte si to jídlo.

Když se to shrne, sdělení je jednoduché – věnujte se ráno hlavně sami sobě a vašim nejbližším, zbytek světa může nějakou dobu klidně počkat;-)

 

Zdroj

Fotografie od uživatele Acharaporn Kamornboonyarush ze služby Pexels

Okomentujte

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *