Neurorestart aneb další výtahy k úspěchu a další,,spasitelé“

Neurorestart aneb další výtahy k úspěchu a další,,spasitelé“

,,K úspěchu nevede žádný výtah. Musí se jít po schodech.“

dover-castle-20Jak Šmejdi pronikli i do osobního rozvoje…

Cest a návodů, jak ,,spolehlivě“ a ,,zaručeně“ zbohatnout během pár dní, tu bylo vždycky dost. Vždycky jste našli nejrůznější způsoby, ať už na internetu jako ,,klikačky“ na reklamy, příjem reklamních mailů z nejrůznějších adres nebo zaručeně fungující ,,práce z domova“.

A samozřejmě všechno stojí nakonec ,,jen“ pár desítek tisíc, případně jsou zadarmo a bez práce.

Jestli tu čekáte recept na štěstí a prosperitu, pak vás zklamu. Respektive nabídnu vám ho, ale pokud jste ti, co slintají na každou podobnou nabídku, tak to jděte jinam. Kdyby tyhle způsoby fungovaly, jsme milionáři všichni.

Začnu od toho, co není možná úplná kravina, ale potřebuje to víc než jen sama sebe.

Pravděpodobně každý, kdo se nějak vyskytoval na internetu v posledních letech, narazil na jméno Davida Kirše. První zajímavostí, kterou jsem si ještě ověřil právě teď při psaní, je, že Davida Kirše nelze najít na wikipedii. A přitom je to celkem aktuální sít a i třeba úmrtí osobností se na ní objevuje se zpožděním hodin, maximálně dnů. Tak proč někdo takový, jako David Krš chybí? To ovšem ještě není extra vypovídající, takže je potřeba jít trochu dál.

David Kirš

David Kirš a někteří další (bude jich asi víc, několik jsem si prozkoumal více), se řadí mezi info-podnikatele. To znamená, že nabízejí skrze svoje firmy konzultace, poradenství, videa a publikace ke koupi. Všechno tohle vás naučí či má naučit perfektně jednu věc: prodávat svoje služby a oslovit nové zákazníky, případně přimět ty stávající k větší akčnosti a zpětné vazbě. No kdo by tohle nechtěl?

Na tomto internetovém a multimediálním marketingu pro nabídku kvalitních služeb není vlastně nic špatného. Tady nemám celkem námitek, na youtube jsem toho zkoukl hodně a sám jsem si spoustu postřehů zapsal. Mezi dalšími jmény lze zmínit například Pavla Faru, Jiřího Hrdličku či Petera Urbance. Třeba vás napadne, že jsem nezmínil Ivo Tomana, toho s Touretteovým syndromem. Klid, dostanu se k němu.

Všichni tihle vás naučí o internetu mnoho věcí, případně poukáží na časté chyby a dají rady, jak je napravit a učinit svoje vlastní info-podnikání ještě efektivnější. A tady se už trochu dostáváme do problematické části.

Celé tohle info-podnikání, internetový či informační marketing (nazvěte si to, jak chcete), nemá celkem vadu na kráse pod jednou jedinou konkrétní podmínkou – že je na něj vázán konkrétní produkt. Tedy pokud máte například svůj obchod s knihami, peněženkami, elektronikou, oblečením nebo čímkoli dalším. Nebo třeba malujete, socháte, vytváříte suché rostliny, dkorace, cokoli dalšího si dosaďte sami. Pokud tohle už máte a jen pátráte po způsobech, jak zlepšit svoje prodejní statistiky a dát o sobě na internetu více vědět, udělat si jméno mezi zákazníky a na co si dát bacha, pak směle do toho.

Problém nastává v momentě, kdy se jedná o info-podnikání pro ono info-podnikání. Pokud se totiž příjemce těchto informací naučí takto propagovat, ale nemá co by propagoval, nezbývá mu asi nic jiného, než si založit vlastní milionové impérium a opět za něj vybírat krásné částky za knihy a semináře. Jenže ani to mu už nepůjde tak dobře jako Kiršovi, protože se přidá jen jako další do řady.

Je také zajímavé, že jediný Ivo Toman byl v Hyde Parku i jiných pořadech a na mnoha besedách. O Kiršovi a dalších ani zmínka. Taky vypovídající.

Ivo Toman

Bez samotného přidaného produktu totiž vzniká letadlo/pyramida (viz tento článek). Výjimkou prověřující pravidlo je v tomto případě Ivo Toman. Ten má za prvé minimum videí (a když už, tak dobrá), zato mnohem více knih, které skutečně stojí za pozornost (četl jsem dvě nebo tři) a navíc má na svědomí velmi úspěšnou TAXUS learning, tedy audiovýuku jazyků. Ty zatím zahrnují, pokud vím, angličtinu a němčinu a jdou na to trochu jinak, než je běžné. Takže proti Ivo Tomanovi nelze říct křivého slova.

Další kouzlo všech těchto marketerů je v tom, že lidé, kteří je sledují, si zase budou obvykle myslet, že uspět v info podnikání je strašně jednoduché. Že jim stačí jen naťukat na stránky pár řádků a lidi se jen pohrnou. Oni se pohrnou, ale tu práci za vás už neudělá ani Kirš ani Fara. Jen vám řeknou, na co si dát pozor a čemu jít naproti.

V každé práci, projektu, podniku či čemkoli dalším, od čeho chcete plody a zisk, je to ale nakonec na vašem mozku, vašich rukách a vaší zadnici, která sedí na židli u počítače/stroje/pultu a tu práci dělá. Tohle lze obejít vždycky jen dočasně a následky jsou pak o to horší.

Ještě jeden zajímavý prvek se tu vyskytuje (a asi nebude poslední). Tihle všichni zmiňují ve svých webinářích a přednáškách to, že se máme učit od těch nejlepších, třeba Applu nebo Microsoftu. No a obě zmíněné firmy, stejně jako tuny dalších mezinárodních korporací již existují dlouhá desetiletí. A to kromě jiného znamená, že knih o úspěšném marketingu byly za tu dobu napsány tisíce a tisíce a každý rok určitě přibudou další, ještě více vychytané a ještě více revoluční.

Ano, beru v potaz to, že možná nejsou tak lehce stravitelné, případně ne zcela aplikovatelné na české či evropské zákazníky a stejně tak dnešní dobu. Amerika má přece jen zcela jinou mentalitu (podle toho to tam taky vypadá), takže to, co fungovalo tam, nemusí vždycky fungovat tady. O tom se zmiňuje i Ivo Toman.

V podstatě ani jednoho z pánů nechci tímto textem zcela hanit. Jejich metody nemusí být k zahození, ale není to perpetum mobile internetového podnikání. Jde mi jen o to, aby lidi opět nemagořili a nemysleli si, že když si poslechnou přednášku a přečtou pár textů, že všechno ostatní se tak nějak stane samo a bude fungovat už bez jejich přičinění. Takhle dobrou knihu ještě nikdo nenapsal. Teda vlastně ano – Bibli.

Používejte vlastní hlavu a dívejte se na věci z více úhlů. A s chladnou a klidnou myslí, ne plní endorfinů ze semináře, kde se na vás všichni usmívali a tleskali jste si navzájem.

Knížka (spíš brožurka) Milionový email se dostala do rukou i mě. Ne, rozhodě není špatná a nabízí trefné postupy a rady. Ale mail za vás nenapíše…

A teďka ta druhá a mnohem větší idiocie….Neurorestart pana Čmolíka.

Jiří Vokáč Čmolík, hlavní reprezentant Neurorestartu u nás

O tomto projektu jsem se dozvěděl vlastně náhodou. Soused mi posílá spoustu docela zajímavých věcí a jednou tam byl i odkaz na internetovou televizi Cesty k sobě. Protože jsem osoba zvědavá a vždycky mne zajímali divní brouci, tak jsem začal portál zkoumat. Celkem rychle mi došlo, že je všechno švihnuto vírou a Kristem, takže tady asi dlouho nesetrvám. Ale něco jsem zkouknul nebo aspoň proklikal.

Nakonec jsem se podíval i na besedu s panem Čmolíkem, která v tu chvíli patřila k tomu zajímavějšímu na celém portálu.

Pan Jiří Vokáč Čmolík přestavoval svou knihu Trhák aneb 21 kapitol o vašem mozku

Na rovinu se přiznám, že jsem trochu citlivý na knižní tituly a pokud se něco o mozku jmenuje Trhák, přistupuji k tomu minimálně obezřetně. Stejně jsem si svého času nebyl jist, co si myslet o Františku Kotletovi, když se jeho první kniha jmenuje Hustej nářez, druhá Fakt hustej nářez a třetí Mega hustej nářez.

Zpět k Čmolíkovi. Ve videu představuje koncepci restartu mozku, vidí mozek jako počítač do kterého jsou nahrávány programy všeho druhu, které nám ale všechny brání ve svobodě (partnerské, citové, finanční) a je tedy potřeba je nahradit. Jak a čím? Přece skrze jeho úžasný kurz Neurorestart, který spolehlivě odstraní za cca 5 000 Kč tyhle bariéry a nahradí je těmi správnými programy z dílny pana Čmolíka.

Pan Čmolík je přece členem Neuroleadershipu, světové organizace těch ,,osvícených“, kteří přicházejí za námi, běžnými smrtelníky, aby nám odhalili, jak to má bejt a jak je to správně. A když používáme cokoli jiného, je to špatně, protože to, co jsme považovali za svůj osobní úspěch, to úspěchem tedy rozhodně není. A není to esoterika, protože tohle je postavené na letitém neurologickém výzkumu a pan Čmolík sám několik takových týmů vedl a dělali řadu pokusů na magnetické rezonanci (MRI).

Kvůli tomu se musel pan Čmolík podívat ve Vojenské nemocnci na pracoviště magnetické rezonance a zeptat se místního lékaře, co že to vlastně ta rezonance je….

Magnetická rezonance v akci…

Jestli vám to celé připomíná ty super hrnce, vodní lampy, solné lampy, proti alergenové vysavače a další kraviny, které prodávají Šmejdi seniorům, tak jste se celkem trefili. Modelově nejde o nic jiného, jen je to zaměřené na celou populaci a ne jen na seniory.

Ano, pan Čmolík vám vyřeší váš mozek. Asi jednou pro vždy a naprosto bez vaší námahy, stačí, když budete solit penízky. Za další programy, za semináře, další knihy, audionahrávky, videa…vymyslete si cokoli dalšího chcete a třeba to vytvoří taky.

Víte, čím se vyznačuje člověk, který prodává skutečně kvalitní věci nebo vám skutečně chce pomoct? Za prvé si u něj kupujete věci, protože chcete a protože ty věci samotné jsou užitečné a hodí se vám – ne protože musíte. A ten, který vám chce pomoct se s vámi v momentě vyřešení vašeho problém rozloučí a popřeje vám do života vše dobré. Vracíte se za ním jen tehdy, pokud se problém vrátí nebo se objeví jiný, kterého se může díky své specializaci také chopit.

Panu Čmolíkovi se nedá upřít to, že je výborný dealer. Drogový dealer. Vypadá jak z reklamy, má krásné stříbřité sako a používá malůvky a prezentace. Zkrátka chlapec, jak má být.

Víte, on každý může na svém rozvoji zapracovat, každý se může rozvíjet, získávat nové znalosti, odhalovat svoje skryté talenty, vlohy a pokud mu to opravdu jde, třeba tím i vydělávat. A víte, že to jde i naprosto jednoduše bez pana Čmolíka? Jak?

Třeba tak, že člověk zvedne prdel, nesedí jen u televize a seriálu Ulice, ale zaplatí dvě stovky v místní knihovně a začne číst. Nebo přehodí z Novy na dvojku a podívá se na nějaký dokument. To je cesta, která skutečně může trvale někam vést.

A víte, jaký je na té cestě problém, který spoustu lidí odradí? Je to práce. Je to námaha na tělo i mozek a chce to některé věci prostě obětovat věcem jiným.

Pokud je to příliš jednoduché, nestojí to za to. Pokud to stojí za to, stojí to čas a energii.

A poslední věc. Lidstvo se na této planetě rozvíjí tisíce let. A stejně jako v oblasti marketingu, i v oblasti osobního rozvoje už byla napsána také spousta knih. Za pět tisíc si jich koupíte víc než dost a další jsou opět v knihovnách. A mnohé z nich se staly bestsellery i bez metody ,,til you make it, fake it“ (dokud toho nedosáhneš, chovej se, jako že ano), ale proto, že jejich obsah opravdu něco přináší.

Minimálně pan Čmolík je svým způsobem spasitel….ale spíš tím, že spase vaši peněženku.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Message *
Name*
Email *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.