Co nás naučily hack slash rpg neboli rubačky a mnohé další role playing projekty?

Co nás naučily hack slash rpg neboli rubačky a mnohé další role playing projekty?

„The village need you help, good master.“

Ogden, tavern owner

337998-titan-quest-immortal-throne-windows-screenshot-cerberus-triesS nějakými rpg hrami se musel nutně setkat každý hráč. Je to stejně nevyhnutelné jako zajímat se o fantasy a narazit na Pána Prstenů nebo Zaklínače – ani jednomu se prakticky nelze vyhnout.

Stejně jako u všech ostatních herních žánrů i tady nejsou výjimkou podivnosti nebo absurdity, které někdy pobaví, jindy způsobí rychlý konec myši či klávesnice, protože s dotyčným kouskem hardwaru bacíme o zeď nebo ho jsme schopni překousnout.

Následující seznam je sbírkou logických zajímavostí zastoupených hlavně v jednotlivých dílech Diabla, ale určitě se variace na ně vyskytují i jinde. Seznam mě napadl při sledování walkthrough videa Diabla 3 na youtube.

2308487-605432_20131004_005

  • V opuštěné jeskyni uprostřed nehostinné pouště v pohodě přežívají živé nestvůry celá staletí, aniž by se z okolí ztrácelo jediné zvíře či cokoli jiného, co lze pozřít. Nestvůry asi jíst nepotřebují.
  • Fantasy skláři musí být největší machři široko daleko, protože jsem ještě nezažil lahvičku s lektvarem, která by se rozflákala, i když do mě mlátili pekelní rytíři ze všech stran. Klobouk dolů.
  • Veškeré postavy jsou plně gramotné a automaticky rozumí základní magii – pokud tedy předpokládáme, že svitek nesešle kdokoli, kdo se ho dotkne.
  • Hrdinové díky počtu vypitých lahviček elixirů asi nebudou mít problém s dehydratací. Jejich zažívací trakt musí ovšem zakřivovat realitu – nikdy jsem je neviděl močit, jist či vylučovat.
  • Ačkoli městečko obvykle vládne jistou ozbrojenou silou, na vyřešení problému,který je podle jejich tvrzení roky sužuje, musí přijít osoba v bederní roušce a s notně obroušenou motyčkou.
  • Diablo jedna muselo mít naprosto hrozného projektanta a zedníky – jak jinak si vysvětlit, že otevřete truhličku na podlaze a zlato či jiné věci vás trefí do hlavy, protože padají ze stropu či ze vzduchu.
  • Otázka na biologa: je možné, aby se do dikobraza nacpalo celé plátové brnění a nebránilo mu v běžném provozu?
  • Veškeré nestvůry bez ohledu na způsob zabití umírají prakticky stále stejně včetně stejných vzorců krve rozstříknuté ne zdech či zemi. Dexteru Morganovi by stačilo podívat se na místo činu jednou a způsob smrti už pozná pokaždé.
  • Aby CP mohlo vyvolat portál do města, je potřeba otevřít mu ohrádku (Cain v Diablu II).
  • Stařečkové obvykle přežívají bez úhony ohně pekelné a dožívají se tisíce let, ale omráčíte je i suchou větví.
  • Pokud je magická věc potřeba a funguje, rozpadla se na X střepů které najdete po třech kontinentech pod tunami bordelu, který vás bude chtít sežrat. Pokud se zachovala v jednom celku, pozbyla své magické vlastnosti a dají se s ní možná tak leštit příbory nebo podepřít kniha.
  • Mudrci obvykle znají celou historii světa včetně jeho budoucnosti, ale jsou v koncích, pokud jde o vlastní děti, partnery či partnerky.
  • Uprostřed pouště jsou jen rozvaliny, které dávno překryl prach, písek a další suroviny. Mezi nimi svítí vyleštěný waypoint či teleport, kterému se nic nestalo a stačí se ho jen dotknout.
  • Většina průchozích vchodů nikam nevede. Ty zatarasené či zavalené jsou obvykle vaše jediná cesta, jak se posunout v ději (a víc toho pomlátit)
  • Každá nestvůra má nad sebou zřetelný displej ukazující, kdy snad konečně chcípne a jasně čitelné jméno, ačkoli ji hráč vidí poprvé v životě.
  • Bez ohledu na to, co máte jak dlouho na sobě nebo kde jste to sebrali, jsou věci, které prodáváte, stále čisté, lesklé a nikdo se neošívá nad nutným zápachem. Stejně tak je velmi pravděpodobné, že hrdina má celou dobu jedno spodní prádlo (jestli má prádlo…).
  • Přes slušnou přítomnost knihoven a starých svitků i evidentně vzdělaných lidí vám nikdo neposkytne ani orientační mapu nejbližšího okolí.
  • Jakákoli magie jakéhokoli rozsahu a destruktivního účinku obvykle nenechává nikde trvalé stopy. Led okamžitě roztává a oheň nikdy nespálí člena party ani nechytne došková střecha. Buď zatracená trefa, nebo velmi kvalitní materiály.
  • Pokud se hlavní boss vyskytuje v dobré pozici pro zásah, jde jen o animaci, kdy jej nelze nijak trefit. Pokud ho lze trefit, proměnil se v nové monstrum (s plnou energií) a vašemu zásahu brání tlupa kreténů, které mezitím vyvolal.
  • Ačkoli jsme v dobách minulých, účinky a sílu zbraní a kouzel lze vypočítat s přesností na celá čísla či dokonce desetinná místa. Kam se hrabou laborky ČVUT.
  • Celý svět mluví jedním jazykem i jedním přízvukem. Pouze pokud najdete v kryptě za vesnici starou mapu, potřebujete tlumočníka z druhého konce světa (většinou zjistíte, že dávno nežije).
  • Když je potřeba, jsou dva vzbouření sedláci s jednou motykou schopni držet jako rukojmí kapitána královské stráže v plné zbroji a čekat celé slunné a parné odpoledne na to, až ho hrdina přijde vysvobodit.
  • Když střílíte z luku a trefíte hejno agresivních much, tak nějak přirozeně trefíte všechny najednou. Jindy nejste schopni po pečlivém zacílení zasáhnout ani monstrum velikosti stodoly.
  • Bez ohledu na sílu zastaví barbara v plné polní několik drátů či kusů dřeva natažených přes chodbu, případně vhodně rostoucí keříky.
  • Ze spousty rpg postav by plesali všichni kasteláni nebo strážcové přírodních rezervací. Postavy jsou schopny a ochotny pohybovat se jen po vyznačených stezkách, bez ohledu na to, že jediné co jim často brání v cestě, je trs trávy nebo pár cihel.
  • K překonání propasti široké třicet centimetrů je téměř vždy potřeba teleport nebo jiný zásah nadpřirozené bytosti. Skákat nikdo neumí.
  • Bez ohledu na to, že řinčíte zbraněmi uprostřed tábora a zvuk se musí nést desítky metrů daleko, mnohé osoby z okolí na vás vyběhnou až v momentě, kdy poslušně vykročíte jejich směrem. Do té doby spokojeně nasávají nebo žvýkají stéblo trávy a pozorují vás.
  • Lampový olej bez problémů exploduje, pokud je zasažen kusy ledu.wowscrnshot052108171326_21 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
    Loading...

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Message *
Name*
Email *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.