8 věcí, které dělejte večer pro spokojenější život

„There is an old saying. Yesterday is a history, tomorrow is a mystery but today is a gift. That´s why it is called the present.“

(Existuje staré přísloví. Včerejšek je historie, zítřek je záhada, ale dnešek je dar. Proto se mu říká přítomnost.“)

Mistr Oogway k Poovi, Kung Fu Panda

OogwayPoTalk

Plně se připravit nelze nikdy. Ale dá se k tomu celkem slušně příblížit…

Každý z nás má odlišné denní návyky. Ale mnoho lidí má stejné nebo podobné večerní a noční rituály. Díky tomu mnozí z nás sledují večer televizi,projíždějí web, hrají hry na smartphonech, nebo jen stále kontrolují novinky na Facebooku jen pár minut předtím, než jdou do postele.

A mnozí z nás nevědí, že právě tyhle činnosti hodně ovlivnují kvalitu vlastního spánku a tím pádem i kvalitu celého života. Chcete nějaké nápady na kvalitnější noční čas? Tady je pár námětů, které si vzali za své i ti nejúspěšnější…

  • Připravte se na zítřek

Jedna z nejlepších a nejužitečnějších věcí, kterou můžete před odchodem na lože udělat, je připravit se na další den. Napište si ještě večer seznam úkolů tak, abyste se do něj mohli pustit hezky hned po ránu. Pokud si potřebujete do kanceláře donést něco důležitého, udělejte to ještě den předem. Díky tomu nebudete mít ráno tolik pobíhání, hledání a následného strestu.

Mnoho úspěšných si také večer vybírá oblečení na další den. Všechno tohle vám pomůže k jednoduché skutečnosti, že si ráno vezmete už jen připravené věci a nemusíte se tolik stresovat s přípravou samotnou.

  • Čtěte

Úspěšní lidé milují čtení. Taky proto je jich většina tak nadšenými čtenáři a mají plné místnosti svazků. Mnoho miliardářů (například Bill Gates) přiznávají, že večer čtou články a knihy, dokud neusnou. A třeba Tim Armstrong, výkonný ředitel AOL, se svěřil, že pokud dorazí z práce ještě kolem osmé, čte svým dcerám.

  • Meditujte

Meditace zvyšuje zdraví jak fyzické, tak hlavně psychické. A je také skvělou cestou, jak se dostat do lepšího spojení se sebou samým, být uvolněnější a užívat si přítomnost bez zbytečných rušivých elementů. Budete díky tomu mnohem nabitější a soustředěnější.

Večer je to navíc výborná cesta ke zlepšení vnitřního pořádku v hlavě, lepšímu spánku a taky možnost vypořádat se s vnějšími vjemy, které na nás pořád útočí. Jen to zkuste každý večer na pár minut a možná budete výsledky sami překvapeni.

  • Představte si další den nebo i týden

Představte si to, na čem chcete pracovat další den nebo třeba i celý týden. Jak tohle může pomoci k naplnění a dosažení vašich cílů? Čím konkrétnější máte představu toho, co chcete vyvádět, tím jednodušeji se motivujete ke konkrétním krokům. Vaše myšlenkové rozpoložení bude silnější a tím vzroste i vaše sebedůvěra.

Mnoho úspěšných si takhle následující den představuje během těch několika minut, než jdou spát. Představují si dokonce i konkrétní detaily jako svoje oblečení, koho by chtěli potkat nebo jak by se vypořádali se situacemi, do kterých se mohou dostat. Čím konkrétnější visualizace, tím větší je její síla.

  • Reflexe

Pokud si shrnete, co jste za uplynulý den udělali, čeho jste dosáhli a jak jste se posunuli ve vztahu ke svým velkým cílům, pomůže vám to také nastavit si priority. Pokud najdete něco, co byste chtěli udělat lépe nebo prostě jinak, můžete si představit, jak by se mohl změnit výsledek.

Krom toho vděk i za malé věci v životě vám může pomoci k větší vnitřní pohodě a klidu, jak se den chýlí ke konci. Miliardáři se obvykle snaží zamyslet se nad aspoň pěti věcmi, za které jsou za ten den vděční. Tahle technika stojí za zkoušku, protože člověka zbavuje mnoha vnitřních tlaků a tak častého stresu.

  • Odpojte se

Mnoho úspěšných lidí má společné to, že se každou noc odpojují od všeho elektronického. Vypnou wifi, nastaví si mobily na tichý režim, případně i režim letadlo (takže jim nelze zavolat ve tři ráno) a nechají za sebou veškeré rušivé elementy. Tohle je opravdu zdravý a užitečný zvyk a kromě prokazatelně zdravějšího spánku vám také dovoluje být skutečně sami se svými myšlenkami.

  • Užijte si opravdu zdravý spánek

Dostatek kvalitního spánku je klíčový pro zdraví těla i ducha a jejich správnou funkci. Jeho nedostatek vede k mnoha neduhům i vleklým chorobám a stavům, které mohou trvale ohrozit kvalitu vašeho života. I po jedné probdělé noci budete trpět větším stresem a budete přes den prakticky nefunkční. Ujistěte se proto všemi prostředky, že si vaše tělo opravdu důkladně odpočine.

  • Akceptujte, že den skončil

Mnoho lidí má problém i s tím, že je den prostě pryč. Někteří přemýšlí o veškeré práci, kterou je potřeba ještě udělat, jiní jsou svojí činností natolik posedlí, že nechtějí přijmout skutečnost, že pracovní den je u konce. Berou si proto domů dokumenty či nákresy aspoň v hlavě, aby nad nimi ještě přemýšleli. Mají potíž utišit jak vlastní práci, tak i sebe sama.

Díky tomu si sami upírají potřebný odpočinek, relaxaci a možnost načerpat novou energii. Ano, život je sice krátký a potřeba udělat toho co nejvíc je pochopitelná. Ale zamyslete se nad tím, kolik toho ztrácíte během právě takových hektických myšlenek.

Dokud neopustíte jednu fázi dne, tak se nemůžete plně ponořit do další a soustředit se také na jiné aktivity. Všechno kvůli jednoduché neschopnosti přijmout to, co jste za ten den udělali. Zkuste si proto každý den nastavit čas také pro další věci, nejen práci.

Mějte například na paměti hodiny, které věnujete práci, čas pro rodinu a čas pro sebe sama nebo přátele a samozřejmě pro řádný odpočinek. Buďte přitomni v každém okamžiku, neztraťe schopnost cítit normální radost z momentu jen proto, že vám hlavou běží mnoho dalších myšlenek.

(původní zdroj: Intelligence is sexy)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.