15 denních návyků pro štěstí a úspěch

15 denních návyků pro štěstí a úspěch

„Kam spěcháš, když všechno je tady a teď?“

Buddhistické přísloví

Vaše myšlenky jsou počátkem vašich činů. A záleží právě na tom počátku, jak bude zbytek vypadat…

Všechno na světě podléhá nějakému typu změny. Už během čtení této věty jste se nadechli nebo vydechli a obnovila se nějaká část buněk ve vašem těle. Stejně jako v mém, když tohle datluju.

Na druhé straně jsou ale postupy, myšlenky a poučky, které, zdá se, času odolávají. Jsou totiž platné v každé době a situaci. Jednou z těchto sfér jsou i tipy pro vlastní spokojenost se sebou samým a z toho vycházející úspěch po všech stránkách. Jako vždy jde o pouhé nástroje, které samy o sobě nic a nikoho nespasí – musí být namířeny správným způsobem s konkrétním směrem.

Následující výčet je určitě neobsáhne všechny, ale může být velmi dobrým odrazovým můstkem.

Plánujte dopředu

,,Dlouhé a pečlivé plánování je klíčem k bezpečnému a rychlému cestování.“

Tennyson Odysseus

Plánování je zvyk, který v dnešní hektické době plné informací strašně upadá. A přitom věnovat pět minut tomu vytvořit rámcový denní plán není nic těžkého. Jako u všeho ostatního je potřeba jen chtít.

Ale ono plánování není jen o tom napsat na kousek papíru pár slov. Díky tomu, že vytvoříme konkrétní úkol na konkrétní čas, nastavujeme i naši mysl do vhodného uspořádání. Je to stejný princip, jako aperitiv před jídlem nebo rozcvička před dlouhým během. Naše tělo začne očekávat, co se bude dít a připraví se na to. Čím konkrétnější plán, tím snadnější jeho samotné provedení.

Představte si úspěch

,,Uvnitř této masky je víc než jen maso a kosti. Uvnitř této masky je myšlenka. A myšlenky jsou neprůstřelné.“

Hugo Weawing jako Guy Fawkes, V. For Vendetta

,,Myšenky jsou beze cla.“

Je to trochu klišé, ale stále platí. Nejen plánujte. Představa vlastního úspěchu nám pomáhá v tom, abychom zůstali ve stadiu průběžné koncentrace. Samozřejmě v ní občas trochu polevíme, ale jasná vize cíle, na kterou se můžeme zaměřit, nám pomáhá jít dál bez ohledu na překážky. O tom psal už klasik osobního rozvoje a prosperity Napoleon Hill v legendárním svazku Myšlením k bohatství. Nesouhlasím s ním sice ve všem, ale tohle má určitě něco do sebe.

Proces sám je pak stejně přínosný jako skutečnost dosažení onoho cíle. Navíc, protože je tělo a náš fyzický stav podřízený našemu psychickému stavu, pokud připravíme duši, připravíme i tělo.

Jděte za akcí

,,Co se stane, to nezměníme. Ale stane se to, že to změníme.“

Connie Harper, Pointman

Nevyhýbejte se výzvám a novinkám. Obojí vám poskytuje možnost prověřit sebe sama. Krom toho se vždycky můžete naučit něco nového, co byste ani netušili. Neuzavírejte se novým věcem. Jen blázen nikdy nemění svoje názory. Schovávat za dveřmi se umí každý. Nebuďte každý. Chopte se toho, co máte po ruce a zkuste to , co umíte nejlíp. Vždycky je lepší zkusit a selhat, než selhat v pokusu samotném.

Věřte svým schopnostem

,,Měj sílu řek a výšku hor“

Každý jsme nějak nastaveni. Neexistuje člověk, kterému by šlo naprosto všechno, uměl všechno a věděl všechno. Díky tomu si ale můžeme nabídnout vzájemně to, co umíme a na druhé straně můžeme požádat o pomoc v tom, co je nám cizí.

Vždycky je ale něco, co děláme se sebedůvěrou a přehledem – něco, na co můžeme použít anglickou formulaci Like a boss. Nebojte se ukázat svoje sebevědomí a sebedůvěru v oblastech, ve kterých si věříte. Jak úspěch, tak chyba jsou zdrojem zkušeností.

Pracujte tvrdě

„Důležitější než rychlost pohybu je často nepřestat se pohybovat.“

Corwin z Amberu

Tvrdá a vytrvalá práce je tajnou přísadou dlouhodobého úspěchu. Není ani tak tajná, jako neoblíbená a špatně k sehnání.. Pokud pracujete denně tvrději než ostatní a snažíte se dělat všechno, tak, jak nejlépe dovedete, úspěch se nakonec dostaví a to kolikrát ve větší míře, než jakou byste čekali. Užijete si ho dostatečně, klid. Ovoce vlastní práce je to nejsladčí.

Na konci každého dne jděte domů

,,Pojďme domů.“

Liu Kang po poražení Shang Tsunga, Mortal Kombat

Někteří lidé si zvykli spát po dlouhém dni někde v dáli. Nedělejte to. Jděte každý den domů, abyste svým blízkým ukázali, že je respektujete a svým potomkům dali příklad toho, že vám na nich záleží. Samozřejmě, že se mohou vyskytnout oprávněné důvody, ale nevytvářejte si výmluvy, proč spát někde jinde.

Dopřejte si dostatek spánku

,,Kdy lord Vetinari spal? Všechno sice svádělo k tomu říci, že lord Vetinari nikdy nespí, ale byly přece chvíle, kdy musel i on sklonit hlavu, říkal si Elánius. Každý někdy spí. Občasné zdřímnutí vám mohlo pomoci vydržet prakticky dost dlouho, ale dříve nebo později každý člověk potřeboval svých osm hodin, konec!

Byla skoro půlnoc a Vetinari seděl za svým pracovním stolem svěží jako sedmikráska a chladný jako ranní rosa.„

Terry Pratchetrt: Buch!

Každou chvilku se v médiích objeví nový průzkum týkající se nutné doby spánku člověka. Miliony lidí se ovšem nedrží asi žádného trendu. Tělo ovšem spánek potřebuje. Nejen pro vlastní odpočinek a regeneraci duševní i fyzickou. Další stránkou je prevence poruch spánkového rytmu, které mohou ovlivnit velmi negativně také naše chování během dne. Dopřejte si svých osm hodin – ať máte ráno dost energie na nové výzvy.

Vstávejte brzo

,,Rise and shine, sleepy head, half of town is probably dead.“

(Vstaň a sviť, lenochu, půlka města už je asi pod drnem)

Dr. Sheldon Cooper, Teorie velkého třesku při pravidelném nácviku zombie apokalypsy

Existuje asi osm typů spánkového rytmu. Každému vyhovuje něco trochu jiného a každý druh práce či podnikání si žádá něco jiného. Podstatné je ale dodat tělu v součtu dostatek času, kdy může odpočívat. Je pravdou (a může se to trochu krýt s předchozím bodem) že lze dodat tělu méně spánku tehdy, pokud jde o spánek intenzivnější.

Většina úspěšných vstává před šestou ranní a ještě před snídaní toho stíhá skutečně hodně. Určitě to lze široce uplatit, ale nelze to zevšeobecňovat. Pokud jste (a můžete) být aktivní v noci, buďte klidně aktivní v noci. Například Ivo Toman je totální noční pták a nedělá mu problémy pracovat do pěti do rána. Da Vinci spal údajně 15 minut na každé 4 hodiny práce. Zkuste různé přístupy a najděte ten, který vám sedí.

Denně cvičte

Cvičení není dobré jen pro vaše srdce a fyzickou zdatnost. Jako bonus pumpuje kyslík do mozku a podporuje tak i duševní odpočatost a výkon. Proto nelze nic ztratit tím, že přidáte pravidelnou fyzickou námahu do svého rozvrhu. A je to ranní běh, večerní fitko nebo odpolední cyklistika či kung -fu.

Noste čisté šaty odpovídající vaší úrovni

,,Silk suit, black tie, I don´t need a reason why.“ (Hedvábná košile, černá kravata, k tomu nepotřebuji důvod)

(ZZ top, Sharp dressed man)

Trojdílný modrý oblek Patricka Janea z Mentalisty, modrý oblek s kravatou bankovních úředníků a poradců nebo džíny do skladu. Říká se, že šaty dělají člověka. Možná bych to trochu upravil a řekl, že šaty utvářejí duševní rozpoložení. V odpovídajícím oblečení se totiž podvědomě připravíte na události a aktivity určitého typu. Stejně jako při plánování konkrétních úkolů v konkrétním čase se i konkrétním oblečením dostáváte do odpovídajícího rozpoložení.

Čtěte každý den

,,Pokud čtete jen to, co čtou ostatní, jste odsouzeni myslet si jen to, co si myslí ostatní.“

Čtení je pro mysl to samé co cvičení pro celé tělo. Ať už se jedná o ranní noviny u šálku kávy nebo oblíbeného románu odpoledne, pravidelné čtení a široké spektrum zostřuje vaši mysl a rozšiřuje perspektivu. Pomáhá porozumět složitostem života a lépe je oceňovat.

Travte kvalitní čas se svými blízkými

Kvalitním časem myslíme věnovat někomu nerušenou pozornost. Ať je to vaše choť, děti, rodiče nebo blízcí přátelé…kvalitní čas naplněný mluvením a nasloucháním posiluje vzájemná pouta a dovoluje vám znát lépe jeden druhého. Sjednocuje a přináší spoustu štěstí. Dělejte to často a budete se cítit skutečně milováni, propojeni a spokojeni se životem.

Prokažte ostatním lidem laskavost

,,When dealing with a strangers, a little kindness goes a long way.“ (Při setkání s cizincem je trocha laskavosti jízdenkou na delší spokojenou jízdu)

World of Warcraft

99 procent lidí, které denně vídáme, jsou pro nás cizinci. Většina z nich ovšem nejsou nijak špatní lidé, jsou dobří a slušní. Ukažte trochu sympatie, zájmu a porozumění, když je to možné. Jednoduchý pozdrav lidem ve výtahu nebo v ordinaci může někomu vylepšit den. Pomoc stařence přes rušnou ulici nic nestojí. Můžete si tak vybudovat nové známosti a přátelství i tam, kde to nečekáte. A škarohlídy pozná člověk velmi rychle a s těmi se snad ani nemá cenu zatěžovat.

Každý den něco někomu odpusťte

,,Účinkují králové, koruny, čarodějky, smrt, hromy blesky, všeobecné odpuštění a přemnozí jiní efektové.“

Terry Pratchett, Soudné sestry, volná parafráze předmluvy

Nechovejte v sobě zášť. Stahuje vás dolů a brzdí vás tak v rozletu. Prostě odpusťte a pohněte se dále. Skutečně, odpusťte někomu novému každý den. Pokud nemůžete nikoho najít, odpusťte něco sami sobě, co jste udělali (nebo naopak neudělali), ještě než půjdete do postele. Uleví se vám a pomůže vám to překonat odpor, který vám zbytečně krade energii, a tím pádem i sílu a čas.

Opakujte to, co vám funguje

,,Když jste udělali nějakou blbost, která funguje, není to blbost.“

Fulghumův průvodce kutila po domácnosti

Když najdete něco, co vám funguje, opakujte to a zlepšujte se v tom. Stejným způsobem revidujte a měňte to, co nefunguje. Tohle je možná nejdůležitější rada, jakou si můžete dneska odnést. Jak řekl už Aristoteles ,,Jsme to, co děláme pravidelně. Kvalita není akce, je to zvyk.“

(Původní zdroj: pravděpodobně Learning Minds s úpravami)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Message *
Name*
Email *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.